Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArmstrong, Myrna L.; Johnston, Barbara A.; Bridges, Ruth Ann; Gessner, Barbara A.
TitelThe Impact of Graduate Education on Reading for Lifelong Learning.
QuelleIn: Journal of Continuing Education in Nursing, 34 (2003) 1, S.19-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0124
SchlagwörterGraduate Study; Graduate Surveys; Higher Education; Lifelong Learning; Nursing Education; Reading Habits; Scholarly Journals; Scholarly Writing
AbstractA survey of 47 nursing graduate students and 99 master's graduates. found that time spent reading professional literature weekly was nearly 11 hours for students, 6 hours for alumni, with no differences in reading interest or application. Students had higher commitment to reading; alumni had significantly more journal subscriptions, professional memberships, and consistent reading activities. (Contains 26 references.) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Continuing Education in Nursing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: